Saturday, July 21, 2012

Menjejak kan kaki di Pekan, Pahang

Akhirnye, aku menjejak kan kaki juga di bandar darul makmur ni. Ini baru pertama kali aku ke pekan, pahang ni. huhu.. Aku bertolak dari Shah Alam lebih kurang jam 230 ptg n tibe di pekan pada jam 6ptg. Hampir 4 jam jgk perjalanan menyusuri plus highway, karak n lebuhraya pantai timur tu. Kena pulak masa ni tgh puasa, agak menduga jgk la tatkala tekak terasa haus natijah cuaca yg agak panas. Tp igt, sabar itu sebahagian dari iman. =) Sampai shj di Pekan, terus check in hotel. Oppss! Salah! Check in homestay! home sweet home! hehehe.. homestay ni terletak di lorong 3, jalan mentiga. Susah nk explain nih. Nah tgk map kt bwh ni:



Jd guna laa hp, tab ataw ipad korg search nama jalan seperti di atas. hehe.. Not bad jgk la homestay ni. Kemudahan asas semua ade, cukup lengkap sperti dapur, tv,mesin basuh,peti ais, aircond, seterika n pemanas air. Cuma towel je xde. hahaha.. Lepas check in n letak barang, tiba masa mencari tempat makan untuk berbuka puasa. Pekan ni dekat dgn tanjung lumpur, syurga ikan bakar! hehe.. jd da set dlm kepala utk makan ikan bakar. hehehe.. Ade byk sbnrnye restoren ikan bakar di sepnjang jalan kt tanjung lumpur ni, tp yg paling trkenal adalah ana ikan bakar! Terbaik restoren ni bak kata org2 yg prnah brkunjung ke sini. Jd aku pun terus menuju ke sana. Tp sgt hampa apabila restoren ni tutup! =( Jd trpaksa la cari restoren lain. Akhirnye jumpe restoren tini ikan bakar special, sebaris dgn ana ikan bakar. Janji ikan bakar kan. haha.. Not bad jgk, aku order ikan bakar petai. Memang terbaik bai! Nah tgk ni:


memang menjilat jari! hehe.. Di samping tu aku order sotong grg tpung, sotong msak 3 rasa, sayur kailan ikan masin, tomyam, sup daging n telur dadar. Pergh. memang penuh perut makan semua ni. Rezeki.. Alhamdulillah.. =) lepas makan, jalan2 dekat bandar kuantan, ushar Dark Knight Rises kt East Coast Mall. hehe.. Mmg terbaik muvee ni, 2 jam lebih gak.


No comments:

Post a Comment